Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Take my hand, take my whole life too

Publicerad 2006-09-20 18:52:23 i Musik

Jag har nämnt det tidigare (men kan inte hitta det gamla inlägget), idag släpptes äntligen U2:s Zoo TV live från Sydney på dvd. Eftersom jag har sett den på vhs tidigare så blev jag kanske inte så överraskad, men ändå. Vilken grymt bra konsert det är! Inledningen med Zoo station och the Fly, den bästa liveversionen av One, hela avsnittet mellan Dirty day och Where the streets have no name (speciellt övergången mellan Running to stand still och streets) och, kanske allra bäst, extranumren. Lemon, With or without you, Love is blindness och Can't help falling in love, och Bono som sakta förvandlas från ditt djävulska alter ego MacPhisto till sig själv. Sanlöst bra, helt enkelt.


Idag har jag skrivit mina första rader html! Anledningen var att när jag  försökte se en video som låg på yahoo fick jag bara en svart ruta. Men efter lite tips lyckades jag då lösa problemet genom följande fantastiska kodning:

<html>
<body>
Jättelång textsträng kopierad från den här sidan, tagen från fältet till höger om add to site.
<body>
<html>

Jag sparade som en html-fil, som jag öppnade i webbläsaren. Och det fungerade, så jag kände mig som värsta superhackern! Precis efter att jag lyckats med detta mästerstycke, så funkade yahoosidan. Jag hade lika gärna kunnat vänta en kvart eller så! (Om filmsnutten var bra? Hyfsat, i alla fall den walesiska yogan.)


Det sägs vara jättegammalt (typ tre år), men eftersom jag hade missat det så kommer här resultaten från en google-sökning av "failure". Notera första träffen!

Kommentarer

Postat av: daal

Publicerad 2006-09-23 03:37:51

hahaha så bra :D
haxxor.. du är kool iaf :P det räcker dubbelt så långt, lovar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela