Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Förgängelsens årstid

Publicerad 2006-10-17 18:01:31 i Allmänt

Jag hade först tänkt skriva ett riktigt inlägg, men det blir bilder istället. Texten om indonesisk fotboll kommer kanske i morgon, tillsammans med en massa länkar.

Det är höst om någon nu skulle ha missat det, och därmed gott om fotoobjekt. (Stina har det inte missat detta, dn-s namn och nyttsida håller däremot på och letar vårtecken såsom jordgubbskart och blommande kaprifol!) Så jag gav mig ut på jakt efter vackra höstträd att ta bilder på, men upptäckte att ljuset inte passade något vidare. Så det blev mest annat. Men eftersom hösten är förgängelsens tid så passar skrotbilar och nedlagda vägar ändå in ganska bra på något sätt.

nedlagd väg

skrotbil ett

skrotbil två

nissansol

skorstenssol


När jag satt och skrev detta såg jag att ljuset hade blivit bättre för trädfotografering, så jag sprang ut och tog den här bilden (och några till). Jag fick mina träd till slut!

höstbjörkar

Fler bilder?


Tillägg: Precis efter att jag postat inlägget såg jag att det pågick en sevärd solnedgång utanför, så givetvis rusade jag ut och tog några bilder. (22 bilder på tre minuter!) Här är ett litet smakprov:

röd solnedgång

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-10-17 22:12:12

snygga bilder.. som alltid :)

Postat av: stina

Publicerad 2006-10-17 22:12:35

tillägg: det är verkligen helt klart så att visst ljus lämpar sig bäst för höstlöv.. typ en stund innan solnedgång:)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-10-19 00:57:10

Tack! Och jag kan bara hålla med om att höstlöv gör sig bäst strax före solnedgång:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela