Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

What will she think, when she awakes, just to find I have left here?

Publicerad 2006-11-06 16:02:35 i Musik

Idag blir det lite fotboll och lite musik, vilket rimligen borde vara den perfekta blandningen här i livet. Först fotboll.

För sådär sju månader sedan slängde jag ur mig ett allsvenskt tips. Ni kan väl vara snälla och strunta i att jämföra med sluttabellen, och skulle ni ändå göra det kan ni väl vara snälla och bespara mig allt det spott och spe som jag nog egentligen förtjänar. Vi kan väl nöja oss med att säga att tippande inte är min starkaste sida? Ett grattis Elfsborg kan väl vara på sin plats, hur som helst. I övrigt tänker jag göra mitt bästa för att glömma allsvenskan 2006 så snabbt som möjligt.


I förra inlägget efterlyste jag ny musik, och fick några tips. Pandora verkade lovande, men krävde visst att man var amerikan för att kunna registrera sig. Synd. Istället har jag börjat lyssna mig igenom gamla skivor som jag antingen hade slutat lyssna på eller egentligen aldrig gett någon riktig chans. Det funkar ganska bra som substitut för ny musik, och är dessutom både billigt och praktiskt. Bland annat är kents Verkligen återupptäckt, och min Aretha Franklin-samling är inte alls så dum. Men tips på ny musik är hur som helst välkomna, och jag tackar för de jag fick.

Jag ägnade gårdagskvällen åt att spela in en cover av lampshades cover av Damien Jurados Tonight I will retire (jag har inte hört orginalet). Av misstag blev sången (bitvis) trestämmig, vilket jag inte alls fixade att sätta. Men det var kul att försöka.

Jag går i väntans tider, på att Window in the skies (ny U2-låt) ska läcka ut på nätet. Det sägs att den ska börja spelas på radio på onsdag, så det borde inte dröja så länge. Jag återkommer när låten läcker ut, om den är något att ha.

Kommentarer

Postat av: hannie

Publicerad 2006-11-06 16:49:14

hehe=) det är roligt att du satte elfsborg på åttonde plats o ifk på första, när det blev precis tvärt om ju=).

"Elfsborg har hajpats ordentligt, utan att jag kan förstå varför. Försvaret är fortfarande långt ifrån allsvensk toppklass, mittfältet kommer att bli uppätet av fysiskt starkare motstånd och de har sålt sin bästa anfallare. Risken finns att de hamnar ännu längre ner."

hahahahahahahahahahahahahahahaha=)=)

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-06 18:34:15

jag är ju registrerad på pandora om jag inte minns fel. å jag är inte nån amerikan.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-06 18:44:07

Klippt från pandorasidan:

Q: Why do you need to know my zip code?

At this time we are only licensed to offer Pandora music services to residents of the United States. Audio streaming regulations differ from country to country, and we are working on acquiring the proper licenses so we can legally offer Pandora outside of the United States. We require your zip code to confirm that you are a resident of the United States.

Fast det går kanske att ljuga ihop en?

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-06 18:46:15

Hatten av för Hanna som såg Augustssons potential. Och Sjöhage avgjorde ju den sista matchen!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-06 19:38:26

Augustsson visade sig vara precis vad Elfsborg behövde, bra jobbat att hitta honom. När det gäller Sjöhage så är det synd för honom att det blivit dåligt med speltid under sommaren och hösten. Han har talang nog att så småningom spela i en större liga än allsvenskan. Fast å andra sidan kan jag förstå Haglunds beslut att sätta honom på bänken, det öppnade för att ge Anders Svensson en fri, offensiv roll.

För Sjöhages del krävs det nog att det blir mer speltid nästa år, det är svårt att utvecklas på bänken. Fast det kanske löser sig självt, risken för att Holmén eller Anders Svensson försvinner är nog hyfsat stor och blev antagligen större i och med guldet. Skulle någon av de två försvinna kan det hända att Elfsborg fortsätter att spela med Mattias Svensson som "tia", och att det därmed blir plats för Sjöhage i anfallet (om de inte värvar Berglund vill säga, men det dröjer nog några år).

En stor del av min misstro kom från att när det här skrevs så var Elfsborgs senaste tävlingsmatch 1-8-förlusten mot Djurgården. Många gånger innan har Elfsborg varit starka under delar säsongen, men väldigt svaga under andra delar (oftast inledningarna). Den här säsongen har man nog varit det jämnaste laget, och det betalade sig!

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-07 09:27:52

jag ljög nog ihop nåt då isf... för jag är ju registrerad, minns aldrig att det var ett problem:) men testa ljug!

Postat av: hannie

Publicerad 2006-11-07 10:37:04

ja, titta, jag trodde ju på augustsson från början. o han har verkligen blivit en viktig spelare. cred till mig=) hehe. dock så skrev jag att dom skulle bli femma. ajajaj, fel av mig.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-07 17:59:37

stina: Jag ljög ihop fem siffror, och det verkar ha fungerat. Undrar bara var i det stora landet i väst jag påstår att jag bor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela