Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Touch me, take me to that other place

Publicerad 2006-03-16 00:33:19 i Sport

För det första. Jag kan inte undvika att länka till den här bilden. Jag vet inte om jag behöver säga så mycket, men jag misstänker att i alla fall en person helst hade sett att bilden inte tagits.



För det andra. Läkarvetenskapen verkar inte ha gått framåt så värst mycket, följande rader finns att läsa i aftonbladet i kväll.

Smällen tog hårt och Renberg grinade illa.
Luleås lagkapten spelade vidare, uppenbart störd av smällen, men fick kliva av isen i inledningen av tredje perioden.
– Det verkar vara något med höften, sade expertkommentatorn i Canal+, Calle Johansson.
Enligt de första rapporterna handlar det om en revbens- eller höftskada.
Renberg gjorde ett försök till spel efter läkarundersökning i omklädningsrummet, men det gick inte.


En revbens- eller höftskada, visst borde det vara ganska lätt att veta vilket?



Uppdaterat dagen efter:

Förlåt att jag var lite onödigt hård mot läkarvetenskapen, den går trots allt framåt. Idag har man upptäckt att det finns ett område på kroppen mellan höften och revbenen och valt att kalla det ryggen, vilket jag tycker låter som ett bra namn. Det ska tydligen vara där som Renbergs skada sitter.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-16 09:39:10

han kanske har ovanligt kort överkropp så det blir svårt att veta? :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-16 11:51:42

Han kanske hade en reva vid höften? Eller så höftade de bara till med något och sedan rev de kanske upp det beslutet?

Postat av: hannie

Publicerad 2006-03-17 18:35:56

robodan: hahahahahaha=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela