Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Offside, flaggor och fjärdeplatser

Publicerad 2006-03-12 17:23:25 i Sport

Jag blev lite förvånad när jag tittade på inomhus-VM nu i eftermiddags. Maria Mutola vann (som vanligt) damernas 800 meter och fick stiga högst upp på prispallen, så det var inte det som förvånade. Nej, det var Moçambiques flagga som gjorde det. Det måste väl vara världens enda flagga som innehåller en automatkarbin?

En sak till från friidrotten. Sverige lyckades ta en fjärdeplats i 4*400 meter, vilket var överraskande och imponerande. Dessutom fullföljer de en fin svensk tradition med sin fjärdeplats. Vinter-OS fick åtminstone mig att glömma att fjärdeplatser är en svensk specialitet, det var egentligen bara i stafetterna vi fick våra fjärdeplatser (och damernas puckelpist men vem kommer ihåg det). Nu sitter nog Sven Nylander hemma och ler.

Som jag tidigare har nämnt prenumerar jag på Offside, ett utmärkt fotbollsmagasin. En sak som irriterar mig är dock att så fort det finns något i Offside som har ett hyfsat nyhetsvärde så trycks det direkt i andra media, innan Offside har hunnit ut till prenumeranterna. Det tar ju bort lite av överraskningsmomentet, som till exempel i förra veckan då Fotboll Direkt publicerade hela Offsides mardrömselva på torsdagen. (Jag fick tidningen på fredagen.) Jag vet inte om det görs med offsides goda minne eller inte, men jag skulle ändå föredra att få läsa om det först när tidningen kommer.







Bonus:
Lite italienskt fotbollshat finns på den här länken. Försök att räkna hur många merda texterna innehåller! Lite variation kanske inte hade skadat?

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-12 22:33:49

staffetterna minns vi iaf! :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-12 22:41:41

Jag visste väl att jag kan lita på dig, Stina:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-13 10:55:30

Carl-Johan Bergman glömmer jag inte:-) Sjukt irriterande med dagens media. Bra tidiningar tar tid att göra, men andra snappar upp deras grejer. Mocambique står verkligen för sin gerillakultur.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela