Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Mellan himmel & hav

Publicerad 2006-03-01 01:43:37 i Kursivt

I en trång båt
med för litet segel
vilse på en ocean
som ständigt växer
regnet suddar ut gränsen
mellan himmel & hav

Årorna hänger längs sidorna
jag är för trött för att ro
utan driver bara vidare
i samma riktning som vinden
jag vet inte vartåt
överallt grå himmel & grått hav

Står du kvar på stranden?
spanandes mot horisonten?
väntar du fortfarande på mig?
det gör du i mina drömmar
din sång bärs fram av vinden
från en plats mellan himmel & hav

Jag har letat länge efter dig
tyckt mig se dig skymta till
i ett ögonkast eller ett leende
det har drivit mig vidare
jag söker efter dig, efter himlen
men runt mig bara ett stormigt hav

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-01 08:00:43

hopp i hopplösheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela