Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

>>EU är en gudlös och antikristen organistion<<

Publicerad 2006-03-23 15:45:18 i Allmänt

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste en av i insändarna i lokal"tidningen" idag. Det borde jag kanske inte gjort eftersom författaren ser synnerligen allvarligt på det han skriver, men jag kunde inte låta bli. Här är ett utdrag:

EU är en gudlös och antikristen organistion


EU vill inte ha något med det kristna arvet att göra i sina författningar och paragrafer. Det är allvarligt. Det var bara Polen som protesterade och sa att man inte kan förneka det kristna arvet i Europas historia och ursprung.
Många kristna som bekänner sig till den kristna tron på Jesus Kristus ser den europieiska unionen (EU) som den plattform som antikrist kommer att använda sig av för att söka världsdominans. Det råder ingen tvekan om att EU är gudlöst, eller rent ut sagt, en antikristen organisation.


I rest my case.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-23 22:33:18

jag undrar jag vilka alla dessa "många kristna" är. jag har då aldrig träffat nån med den inställningen. för övrigt känns det lite sent påkommet, vi har ju ändå varit med i EU några år :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-23 22:40:22

Ja, jag vet inte vilka de är:) Fast det är rätt typiskt, de som säger att alla tycker som dom ska man nog tvivla lite extra på. Som om deras övriga argument tagit slut.

Till hans försvar ska jag kanske säga att han avslutade insändaren med att kräva nya folkomröstningar så vi kunde säga nej till EU och EMU (Jag trodde att vi redan sagt nej till EMU!).

Men vad skulle det hjälpa om vi gick ur EU, det skulle väl fortfarande finnas kvar när satan kommer tillbaka? :)

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-24 08:32:20

sverige förgör sig själv om vi ska hålla på att trotsa. det är nästan så att jag, som röstade nej till EMU, tänker rösta ja i nästa folkomröstning. om det nu blir nån sån, kanske bestämmer politikerna själva att vi ska gå med :)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-03-25 12:05:42

Alla vet väl att det är Dressman som är den antikristliga organisationen?!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-25 13:18:29

Ja, det trodde jag var allmänt känt:)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-25 14:41:17

Fast det är klart, skribenten kommer från Skillingaryd och då är det en bit till närmaste Dressman. Och vi ute på landsbygden har ju lite svårt att hänga med:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-25 21:29:41

Nej, nej, Djurgården är antikrists plattform!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela