Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Sommartider hej hej

Publicerad 2006-06-14 23:53:11 i Allmänt

Sommar och VM-tider gör att jag inte orkar uppdatera bloggen så ofta, och när jag gör det så är det inte så ambitiöst. Den lilla kreativitet som jag lyckats frambringa de senaste dagarna håller på att bli en låt, tror jag. Blir det något av den så återkommer jag kanske.

Sommar är det. Det innebar att jag idag badade för första gången i år. (Utomhus, i en sjö sådär. Och eftersom det kanske finns en risk för feltolkning är det nog säkrast att tillägga att jag duschat en hel massa gånger redan i år, det här har inget med någon sluskighet att göra. Icke!)

När jag stoppade ner tårna i vattnet kändes badandet som en dum idé, men det var (som vanligt) inte så farligt när jag väl kom i. Jag var nog nästan i vattnet i en kvart, vilket ju är ett säkert tecken på att det var hyfsat varmt, egentligen. Fast det hjälpte också att mina badkamrater var fem respektive tre år, de höll igång mig väl. Man fryser mindre om man rör på sig mycket.

Och så lite VM. Det ska bli intressant att se om startelvan läcker ut i natt- efter all uppståndelse om läckor inom VM-laget. När det gäller läckorna så trodde jag att jag hade hört och läst allt jag ville och mer därtill om det, men så dök den här redogörelsen upp. Speciellt översättningarna känns intressanta!

Tyska der Spiegel fortsätter att prestera god journalistik, här är ett påhopp på amerikansk öl.

Det var nog allt för i kväll, nu ska jag fortsätta med att vara nervös inför morgondagens match!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-06-15 19:02:33

å just nu pågår en intressant å lite spännande match.. men snart börjar det riktigt spännande... huu. till å med jag är lite nervös :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-06-16 01:18:41

Oj, har även du drabbats av fotbollssjukan? Den kan vara riktigt farlig, och är nästan omöjlig att bli av med.

Fast dagar som denna är den ganska trevlig:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela