Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Mycket kraftledningar och lite om gamla linkan

Publicerad 2006-06-02 00:15:28 i Allmänt

Det är skönt att lyckas efter en tids ansträngningar. Ni känner nog till min lilla besatthet av att fotografera solnedgångar vid det här laget, många sådana bilder har jag tagit. Fast inte fullt så många de senaste månaderna, vilket delvis har berott på årstiden. För att få en bra bild krävs det att horisonten är fri i riktningen som bilden ska tas, och jag har märkt att mycket av de öppna ytorna häromkring ligger i närmast nord-sydlig riktning. Det passar utmärkt under vintern då solen går ner tidigt, men sämre så här års.

Redan för flera månader sedan slog det mig att det borde gå att ta bra bilder längs med en speciell elledning framåt sommaren, eftersom den ligger i en öst-västlig riktning. Så efter veckor av regn gav jag mig ut i duggregnet i förrgår och upptäckte att det nästan blivit för sent för att ta bra bilder på detta stället (den går mer söderut än vad jag trodde), men som tur är bara nästan. Delar av ett par av bilderna finns i det här inlägget.

Sådär kvart över nio i kväll, när jag lyckats slita mig från datorn ett tag, såg jag att det faktiskt pågick en riktigt vacker solnedgång. För att inte missa den slängde jag mig på cykeln och tog mig snabbt iväg den halvkilometern som krävdes. Turligt nog hann jag fram i såpass god tid att jag fick många (i mitt tycke) riktigt bra bilder. De blev som jag hade tänkt mig, vilket alltid ger en viss tillfredsställelse.

Här är tre bilder, vill ni se dem i bättre upplösning kan ni göra det här.

juni 1

juni 2

juni 3




En hel del av mina läsare befinner Linköping, så  för er skull kommer den här länken, som jag tyckte var riktigt intressant. Om jag flyttar tillbaka så får det bli en rundvandring i stan för mig, fast med nya ögon.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-06-02 09:56:09

ursnygga bilder! säg till när du ska gå rundvandringen så hakar vi på! verkar skoj ju :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela