Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

My hometown

Publicerad 2006-06-09 23:55:19 i Allmänt

Vackert väder och mycket ledig tid orsakade mig en promenad i dag, och jag fick för mig att ta med mig kameran. Jag knatade upp för sluttningen som ligger på andra sidan ån (från samhället sett), och för att testa kameran tog jag ett antal bilder över hembyn. Ett par exempel syns här under, men det är i fall som dessa som den automatiska nerskalningen till 400 pixlar här på blogg.se verkligen gör skada. Därför rekommenderar jag eventuellt intresserade att se bilderna i bra mycket bättre upplösning här.

samhälle1

samhälle2

samhälle3

Som synes på bilderna består samhället nog av fler träd än hus, men jag lovar att det finns klart fel hus än vad som syns på bilderna.


Tyskar saknar som bekant humor, men elaka kan de vara. Eller vad sägs om följande påhopp som tabloidtidningen Der Spiegel står för.

Explanations abound as to why this game stokes such passion around the globe. It's the people's game with something for everybody. Short people can look up to a Roberto Carlos; tall people to a Michael Ballack, and fat people to a Ronaldo.

Elakt.


En detalj som jag gillade från sändningen av Tysklandsmatchen var att kamerorna var ovanligt utzoomade. Vanligtvis syns bara 4-5 spelare i taget samtidigt i bild, men här syntes ofta 10 spelare samtidigt. Detta ger en mycket bättre överblick, vilket i alla fall jag uppskattar. I Polen-Ecuador-matchen var det tyvärr samma närbilder som vanligt.


Bojan Djordic dök just upp i fyrans VM-sändning. Varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela