Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

2005 års bästa skivor och lite annat

Publicerad 2006-01-13 22:31:53 i Musik

Egentligen ska man nog ha lyssnat på fler skivor under året än vad jag har gjort för att göra en sån här lista, men det struntar jag i. Här kommer de fem bästa skivorna från 2005.

1. Sigur Ros - Takk
2. Death Cab for Cutie - Plans
3. Lampshade - Let's away (Den handgjorda versionen hann väl komma ut 2005?)
4. Kent - Du & jag döden
5. Coldplay - X&Y


Som en bonus kommer här också en lista över de 10 bästa skivorna det här millenniet.

1. Radiohead - Kid A
2. Sigur Ros - Ágætis Byrjun
3. Sigur Ros- Takk
4. Kristofer Åström - Loupita
5. Damien Rice - O
6. Mogwai - Happy songs for happy people
7. Death Cab for Cutie - Plans
8. Coldplay - Parachutes
9. The Soundtrack of Our Lives - Behind the music
10. The Million Dollar Hotel - Soundtrack



Bonus nummer två blir ett diagram över mina skivors utgivningsår. Här är det!

antal skivor

Brända skivor och samlingsskivor räknas inte med. Ska jag kommentera resultatet på något sätt så är det väl att den andra halvan av 90-talet dominerar, vilket säkert beror på att det var på den tiden jag köpte som mest skivor. Ganska rimligt alltså.

Och ja, det är väl lika bra att erkänna det. Jag hade inte så mycket roligt att göra i kväll.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-01-15 02:03:09

Bra val av skivor! Jag håller med till stor del:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela