Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Skänk pengar!

Publicerad 2006-02-16 01:52:25 i Sport

På senare år har supportrarna till flera av sveriges fotbollslag haft insamlingar till förmån för sina klubbar. Fans till Örgryte samlade in över 200 000 kr på ett år och GAIS-supportrarna skrapade ihop pengar till ett inköp av Mattias Gravem. Den senaste veckan har blåvittfans startat supporterfonden.

Som den trendslav jag är hade jag tänkt samla in pengar till Pannkakshjältarna, som spelar i LSIF:s mixedliga. Ni som vill stödja Pannkakshjältarna kan ge mig lite pengar om ni skulle stöta på mig. Gåvor av alla storlekar kommer att tas emot, med reservation för att eventuella mynt måste få plats i min plånbok.

Det finns inget mål uppsatt för hur mycket pengar jag vill få in, ju mer desto bättre. Vad kommer pengarna att användas till? Det vet jag inte så noga än, men några förslag har jag:

* En back päronsoda till laget. Går insamlingen över förväntan kan det till och med tänkas bli en back blandad läsk.

* Ett jättestort tifo (läs pompoms) som kommer att inguta styrka och mod i spelarna.

* Om någon spelare i motståndarlagen verkar alltför bra kan pengarna gå till att försöka muta honom/henne. Om insamlingen går riktigt bra kan vi kanske försöka oss på en värvning.

* Biljettpengar för mig så jag kan ta mig till Linköping och se en match. I så fall lovar jag att heja så mycket jag kan.

* En korv eller två till mig om jag skulle råka bli hungrig. (Hjälper kanske inte laget så mycket, men man kan ju inte få allt. Och korv är gott.)

Hjälp mig att hjälpa, tillsammans kan vi uträtta stordåd! Jag vet att ni vill!

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-02-16 02:15:33

Jag är beredd att skänka 10 kronor. 8-1 till oss ikväll för övrigt:-)

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-16 09:03:14

oj, detta kan jag skänka ganska mycket pengar till. kanske 14 kr. låter som en bra insats och väl investerade pengar, jag vill dock göra anspråk på viss del av summan då jag ännu inte lyckats ta mig till någon match denna säsong... jag kanske kan vara pom-pom-ansvarig? 47% av pengarna behöver nog gå dit :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-16 16:44:31

Första bidraget har kommit! Jag skänkte en portion pyttipanna till insamlingen, men tyvärr åt jag upp den direkt så nu är värdet nere på noll igen. Funderar dock på att skänka 47 kr snart:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela