Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Midsommarnatt

Publicerad 2006-02-13 01:21:23 i Kursivt

Midsommarnatt och min brygga ligger helt stilla
genom trädkronorna strilar en svag midnattssol
vi kommer från mörkare tider och går mot mörkare
sådan är vår värld, i solens bana finns ingen tvekan

Sommarnattens ständiga ljus gör mig osäker
jag saknar de tysta, lugna, svarta vintertimmarna
mörkret och snöfallet krymper världen och dess krav
själv på bryggan i det svaga ljuset blir jag tveksam

Jag är ensam på bryggan sedan du tröttnade på mig
ditt stora tålamod räckte inte för att stå ut med mig
du fick ut så lite av mitt sällskap, av vad jag gav dig
vi brände allt det krut vi hade under våra tvekamper

Solen är på väg uppåt igen men jag sjunker sakta
vattnet känns overkligt kallt för att vara i slutet av juni
hur kunde bryggan hålla för oss både men inte för mig?
med några simtag överger jag bryggan och min tvekan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela