Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Du har visst nånting, du har din frihet, du har din längtan

Publicerad 2006-12-08 16:21:02 i Allmänt

Det var ett duktigt antiklimax i natt. Ni som var uppe för att se uppskjutningen av Discovery vet nog vad jag menar, här masar man sig upp mitt i natten och så avbryts nedräkningen när det är fem minuter kvar. Att de kan göra så mot mig! Fråga mig inte varför jag fick för mig att se uppskjutningen, men antagligen har det något med min nördighet att göra.


Säsongens sista avsnitt av Fråga Anders och Måns gick i går, och om ni inte har fått nog av dem så har Sveriges Radio en hel del gamla klipp från Så funkar det uppe på sin hemsida. Jag rekommenderar särskilt riddarborgen, biblioteket, "Sverige" och triangeldramat. Riddarborgsfrågan är grymt bra!


En liten fundering till får det bli idag. Jag har återupptäckt Winnerbäcks Singel, som är klart bättre än vad jag hade för mig. Visserligen är den för rockig för att få ut hela Lasses potential (jag tycker att han gör sig bättre som ledsen man med gitarr än som gubbrockare) men texterna är bra. Det känns lite tråkigt att säga det, men jag tycker bättre om singellasses texter än om lyckliga familjelasses. Jag känner mig lite elak som tycker så, och rent allmänt tycker jag att det behövs fler lyckliga texter. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att Lasses texter har blivit lite lätt ointressanta på de senare skivorna. För min synnerligen egoistiska del vore det nog bäst om flickvännen (frun?) dumpade honom hårt, men så kan jag ju inte tänka. Fullt så elak och ond kan jag ju inte vara. Jag får väl lyssna vidare på de gamla skivorna istället.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-12-09 11:18:51

jag håller med. singel-lasses låtar är bättre :) men vi vill inte att han ska va olycklig. lyssna på dom gamla skivorna när han var ung, olycklig och naiv istället :)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-12-09 14:40:11

Ja, men uppskjutningen får ju ett lyckligt slut på söndag 02.47 :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-12-10 09:35:58

Japp, inatt var jag lite nördig och var uppe och kollade på uppskjutningen som faktiskt blev av =) Å jag är fortfarande grymt fascinerad av detta med rymden, av någon anledning säger det emot sig självt att kunna åka dit. Jaja, häftigt var det iaf!

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-12-10 10:42:33

Ja det är nästan lite magiskt med ett så pass outforskat område. Där man kan titta på jorden utifrån!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-12-10 18:28:35

Uppskjutningen var en höjdare! Det är verkligen fascinerande med rymden, och jag skulle nog gärna åka upp. Tänk att vara tyngdlös, och att (som robodan säger) att få titta ner på jorden utifrån!

Postat av: hannie

Publicerad 2006-12-10 20:29:00

ja, lr göra världsrekord i frisbeekast=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela