Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Men gå du ändå

Publicerad 2006-08-24 00:06:21 i Kursivt

Det finns upptrampade stigar där du går
vägar där tusentals har gått förut
varje steg har slitit fram dess yta
har skapat en vana, har blivit ett spår

Det är tyst, inte ens vinden hörs
getingar, och regnskurar då och då
det luktar åska och mullrar långt bort
men ta den långa stigen, om du törs

Gå eller rusa, men se till att du rör dig
ingen sörjar de som valt att stanna upp
gå vanligt, du behöver inte vara speciell
ingen väntar att någon ska utmärka sig

Fråga inte vart, utan fortsätt bara att gå
det är vägen, inte målet, som är mödan värd
sök i de korta mötena, de snabba blickarna
och finn trygghet och tröst i att traska på

Nästan varje natt är jag ute och går
tomma cykelvägar, men upplysta ändå
flykt eller jakt, rörelsen i sig är ett mål
så jag går ännu, många vägar återstår






Jag har skrivit (för?) många låttexter på sistone, så det kan vara skönt att skriva "fritt". Jag tror att jag ska göra det ett tag, musiken kan vänta lite. Jag tycker mig nämligen ha märkt att mina texter snarast har blivit sämre på sistone, och sånt känns ju lite jobbigt. Så framöver blir det nog lite fler fristående texter, och om jag hittar några bra utgångspunkter så blir det antagligen bra. Till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela