Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

He gathered up his loved ones and he brought them all around, just to say goodbye, nice try

Publicerad 2006-08-21 23:37:09 i Allmänt

Det har hänt ett och annat i mitt annars så händelselösa liv de senaste dagarna, så här kommer en kort sammanfattning.

Helgen tillbringades i stugan tillsammans med familjen (vi var tolv personer!), med målsättningen att fiska kräftor. Det gjorde vi, men fångsten var ganska usel. Fyra kräftor fick vi upp, vilket kan jämföras med de 120 vi fick upp 1997. Något har hänt med de stackars kräftorna, men eftersom jag inte är så svag för dem, så gör det inte så mycket. För mig i alla fall. I övrigt var helgen lyckad.

Kräfta

Jag måste få tillägga att jag fångade två gäddor under en fisketur. De var inte jättestora, någonstans mellan ett halvt och ett kilo vardera. Men alltid något.

Idag har jag kört 34 mil. Jag och pappa var på allsvensk fotboll i Växjö, och såg Öster - IFK Göteborg. En hyfsat underhållande match, men ett resultat (1-1) som knappast något av lagen var nöjt med. För blåvitts del var spelet inte i närheten av hur det var mot Halmstad för en dryg månad sedan. Det oavgjorda resultatet innebär att min svit av segermatcher är bruten, de fem tidigare matcher jag har sett med blåvitt under 2004-2006 har slutat med änglasegrar.

Att det blev 34 mil berodde på att jag skjutsade min syster till Värnamo under förmiddagen, och att jag och pappa åkte via stugan. Han hade lyckats glömma sina nycklar där. Jag känner mig lite mör efter allt körande, och lite fundersam till hur de som kan köra 80 mil på en dag kan klara det. Fast det är som tur väl är inte mitt problem.

En länk måste jag ha med, som den länkare jag är.

Jag återkommer nog snart med lite eftertänksammare texter, bland annat har jag återupptäckt en del musik på sistone. Men som sagt, mer om senare.

För nu ska jag sova, i morgon blir det en tur till Ullared!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela