Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Detaljer

Publicerad 2006-04-23 19:30:58 i Allmänt

Under den senaste timmen har jag flera gånger varit övertygad om att det börjat regna. Men det har det inte, det jag har lurats av är en bärbar telefon som låter väldigt konstigt. Som en blandning av häftigt regn mot plåttak och en liten elmotor kan man kanske säga, om det nu är så beskrivande. Väldigt surreallistiskt hur som helst, det känns lite drömlikt.

Men jag är vaken. Nu i alla fall, det var jag nog inte för en timme sedan. Jag spenderade förmiddagen med att passa den yngre av mina systersöner, och det blir man sannerligen trött av. Hur orkar barn? Anledningen till att jag fick passa honom var att min svåger jobbade och min syster följde med den äldre av mina systersöner på hans första fotbollscup. Fem och ett halvt år, och redan fotbollsmatcher. Dagens ungdom har verkligen bråttom! Fast han verkar ha haft det roligt, han var i alla fall väldigt stolt över medaljen som han fick. (Alla deltagarna fick medalj, turligt nog. Hans lag lyckades inte ens göra ett mål på de fyra matcherna de spelade, deras bästa resultat var 0-0.)

Jag har precis läst ut ytterligare en Peter Nilson-bok. Den här gången är det Äventyret som jag tagit mig igenom, och även den här gången gäller att Nilsons bok är mycket märklig. Andra beskrivande adjektiv: konstig, meandrande, lärd, spännande, utmanande och svårtillgänglig. Jag tycker om den!

Jag har fått en ny hobby. Jag har tidigare nämnt att jag spelat in lite låtar på datorn, och i fredags slog det mig att jag kan spela in kompgitarren på datorn och spela solot live till. Jag kan även sjunga (nåja) stämsång med mig själv, eller varför inte kanon? Synd bara att jag inte kan så många solon, hittills har det mest blivit U2:s New year's day och Pink Floyds Wish you were here.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela