Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Raining in Baltimore

Publicerad 2005-11-01 19:42:07 i Allmänt

Idag har det varit typiskt novemberväder, regnigt och grått. Inte nog med att det tvingar en att vara inomhus, det gör att det blir så mörkt. Jag gick runt och tände lampor redan vid 2-tiden idag. Hade det varit mysigt mörkt, som det kan vara på vintern när snön fallit och luften är torr hade det inte varit så farligt, men nu är mörkret bara grått, blött och trist.

Dagens höjdpunkt (hittills i alla fall) var när jag satte mig vid pianot och tänkte spela Counting Crows "Raining in Baltimore", som jag aldrig spelat innan. Jag tog ton och chansade på ett ackord och det stämde! Jag lyckades till och med spela igenom hela låten med bara något enstaka felgissat ackord, inte illa för att vara mig. Jag är nog inte helt omusikalisk ändå. Jag har dessutom (äntligen) hittat rätt tonart att sjunga och spela "Round Here". Orginalet går i G, men den låter betydligt bättre för mig i E, både sång och gitarrmässigt. En liten men ack så skön framgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela