Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Och följ med, jag har många vägar hem

Publicerad 2005-11-16 00:51:35 i Musik

I fredags köpte jag skivor första gången på länge. En av dem var Sigur Ros nya, som var riktigt bra. Kan nog vara deras bästa hittills, vilket är ett mycket gott betyg. Dessutom köpte jag en samlingsskiva med Aretha Franklin och Jakob Hellmans Och stora havet. Den sistnämnda var ett riktigt fynd, 45 kronor kan nog vara det minsta jag någonsin betalat för en fullängdsskiva. Och den visade sig även vara bra.

Dock så hamnar Jakob i klubben av artister som inte kan bedöma sitt eget material. De två bästa låtarna, Vägar hem och Hon väntar på mig, släpptes en gång i tiden som b-sidor. Som tur var var det en återutgiven skiva med 7 bonuslåtar jag köpte, och bland dem var b-sidorna medkastade. Ska det vara så svårt att veta vad som är bra och inte?

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2005-11-16 07:47:29

åh, måste leta fram min hellmanskiva. den håller faktiskt världsklass även om det helt klart finns pärlor och några nästan bottennapp om jag inte minns fel :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2005-11-16 16:08:20

Ett av de största problemet är att den är inspelad på 80-talet, vilket hörs lite väl tydligt:-)

Postat av: stina

Publicerad 2005-11-16 17:47:07

mja.. fast det hör liksom hellman till tycker jag. 80. allt han gjorde gjorde han i den skivan å på nåt sätt är den ändå genial. bara att kalla en skiva "...och stora havet." är ju fantastiskt tycker jag :) Eller om den egentligen heter "Jacob Hellman...och stora havet.". Jag gillar det första förslavet bättre. MÅste nog lyssna lite nu. Jäpp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela