Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And you can dream, so dream out loud

Publicerad 2005-11-07 02:10:11 i Allmänt

Den här veckan har min dygnsrytm kapsejsat totalt. Jag är vaken när jag borde sova, och sover bort alldeles för många av de få ljusa timmarna. Inte nog med att jag sover på fel tider, efter att jag börjat ta tupplurar på eftermiddagarna sover jag dessutom dåligt, och vaknar ofta till. Det finns en fördel med att sova dåligt och vakna ofta, och det är att man kommer ihåg fler av sina drömmar. Bara från den senaste natten kommer jag ihåg två drömmar.

Den första handlade om att jag hade glömt en födelsedag, och att jag därför fick ägna mig febrilt åt att hitta på ursäkter till att jag inte köpt någon present. Såvitt jag kommer ihåg så kom jag inte på någon vettig bortförklaring, vilket naturligtvis var retsamt. Dock var det skönt att vakna och komma på att det är mer än två månader kvar till födelsedagen.

Den andra drömmen hade jag gärna levt vidare i. Nu är den, som drömmar gärna blir när man vaknar, lite suddig och jag har svårt att komma ihåg allt, men huvudhandlingen var att en 4-5 tjejer helt plötsligt var intresserade av mig (kanske till och med mycket intresserade) och att jag hamnade i den överraskande och ovana situationen att behöva välja bort en massa fina flickor. Nu behövde jag när det kom till kritan inte göra det eftersom de flesta, om inte alla, helt plötsligt var borta och jag fick ägna mig åt att virra runt på platser jag jag varit massor av gånger men som nu inte alls såg ut som de skulle. Sedan vaknade jag med en liten känsla av besvikelse.

Nu till det som är lite märkvärdigt. När jag väl vaknat och försökte komma ihåg vad jag hade glömt, slog det mig att en av tjejerna i drömmen nog faktiskt var/föreställde någon jag har träffat. Det konstiga är att det säkert är fem år sedan jag såg henne senast, och att jag även då bara pratade med henne ett par gånger. Jag kommer inte ens ihåg vad hon heter, trots att jag var lite förälskad i henne då. Det måste vara flera år sedan jag ens tänkte på henne, och så dyker hon helt plötsligt upp i en dröm. Minnet är bra konstigt, mitt i alla fall. Men det gör ju drömmarna klart mer intressanta.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-11-07 23:58:16

Gött att drömma så. Jag har drömt att Stina är otrogen två nätter, inte alls lika kul:-) Som tur väl är så är det ju verkligen inte sant.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela