Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Lite tankar och grubblerier om julmusten

Publicerad 2005-12-17 19:18:32 i Allmänt

Jag hävdar bestämt att en av de absolut bästa sakerna med juletiden är julmusten. Om man som jag inte dricker kaffe så blir det lätt en del Cola under året, och då är musten trevlig som omväxling. Frågan är om den inte till och med är lite godare än Cola, lite rundare och fylligare i smaken och inte fullt så sockerbaserad som annan läsk. Känns det som i alla fall.

Nu till dagens fundering. Tänk er att man bytt marknadsföringsbudgetar för Coca Cola och must, och att man hade gjort det sedan lång tid tillbaka. Hade det då musten blivit storsäljaren, den som hade funnits i alla länder? Det är väl ingen hemlighet att Coca Colas framgång till stor del beror på lyckad marknadsföring, men är det hela skillnaden?
Kanske inte. Kanske är det så att den sötare Colan har lättare att slå. Kanske är det även så att musten inte varit så god om man druckit den året om, utan att en del av grejen är att man dricker den så sällan.

Nej, nu ska jag sluta med mina tungsinta grubblerier och gå och ta en must! Och det tycker jag att även du ska göra.





Ps. Helt orelaterat, men det här är en riktigt snygg bild.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2005-12-18 08:56:44

du kan ju följa upp med tankarna om julmust och påskmust, skillnader i lagring etc etc :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2005-12-18 11:38:05

Skillnaden mellan påskmust och julmust är mycket svår att förstå för en amatör som jag, så jag ska inte försöka. Det krävs mycket större kompetens om man ska våga sig på det.

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-12-19 16:46:34

Must is a must som man säger! Jag tror för övrigt att musten skulle fått svårt p.g.a. att den inte är lika söt som Cola och smakar så underbart just för att man inte dricker den jämt!

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-12-19 16:47:11

OBS! Gå även in och läs lite på kommentarerna på Stinas blogg där diskussionerna fortsätter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela