Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

After changes upon changes we are more or less the same

Publicerad 2005-12-20 01:17:35 i Allmänt

Till att börja med. Jag har gjort lite uppdateringar av min blogg, såsom att lägga in "person"-uppgifter och att lägga till nya länkar. Ta gärna en titt på mina bilder-länken, jag har laddat upp 18 nya bilder i kväll. Att det blev så många beror på att jag hittat ett program på datorn som kan skala ner bildernas storlek. När de är 1024*768 pixlar stora tar bilderna bara typ 150-200 kB:s plats, vilket är mer modemvänligt än den vanliga stoleken på ca 1 MB. Tyvärr är det bara 60 dagars prövotid på programmet.

Så till lite fotbollsfunderingar. (Ni som inte bryr er om fotboll kan sluta läsa här.) Eftersom det är mindre än 6 månader till VM har jag funderat en del på hur Sveriges laguppställning ska se ut. I Anfallet är Zlatan och Henke givna och som målvakt är Andreas Isaksson lika given. I backlinjen är Olof Mellberg, Teddy Lucic och Erik Edman givna, och på högerbacken ser jag helst Mikael Nilsson. MiNi har fått mycket speltid i Grekland som högerback, men skulle det förändras fram till VM så kan det hända att jag hellre ser Alexander Östlund på plan.

Det är mittfältet som känns öppnas. Anders Svensson har inte haft en lysande höst, men skulle han komma i form under våren så ser mitt mittfält ut som följer: Tobias Linderoth som defensiv miffältare och, från höger till vänster, Niclas Alexandersson, Anders Svensson och Fredrik Ljungberg. "Chippen" Wilhelmsson har i mitt tycke inte alls varit bra i landslaget det senaste halvåret, och Alexandersson behövs för att balansera upp laget i tuffa VM-matcher.

Skulle däremot Anders Svenssons form svikta, eller Chippen komma tillbaka till formen han hade i samband med EM, så kan jag tänka mig att spela med honom på högerkanten och Alexandersson i mitten. (Alex är defensivt starkare än både Anders Svensson och Kim Källström, och det kan behövas med Ljungberg och Wilhlemsson på kanterna. Och nu kommer min revolutionerande tanke. Jag undrar om det i så fall inte är bättre att spela med Alex som defensiv och Linderoth som offensiv innermittfältare, och då låta Linderoth få en "Mild-roll". Jag tror nämligen att han skulle kunna få ut ännu mer av sin kondition där, samtidigt som Niclas får sköta mer uppspel vilket jag tror att han skulle göra något bättre än Tobias. Funkar inte det så kan det även funka med Alex som offensiv och Linderoth som defensiv.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-12-20 11:06:15

Ja lite revolutionerande är det allt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela